Tuesday, August 11, 2009

JALINAN BANGSA MENGEKALKAN BUDAYA

11 ogos, Kota Kinabalu – Jalinan Bangsa Mengekalkan Budaya. Tema Pesta Kaamatan kali – 8 peringkat ipta/s tahun 2009 yang mana pelancarannya telah berlangsung pada 11 Ogos pukul 2 petang bertempat di dewan resital, Universiti Malaysia Sabah. Majlis pelancarannya telah disempurnakan oleh Prof Madya Dr. Shariff A . K Omang, Pemangku Timbalan Naib Nanselor HEP dan alumni UMS.








Objektif Pesta Kaamatan kali ini ialah mengeratkan hubungan antara etnik dan kaum di negeri Sabah ini, memperkenalkan kebudayaan dan tradisi masyarakat Sabah dan ingin menerapkan nilai - nilai murni serta mengenal dan mangetahui asal usul budaya masyarakat Sabah khususnya.

Pesta kaamatan kali ini akan bermula pada 10 hingga 13 Ogos yang mana gerai – gerai dan pertandingan akan diadakan sebelum malam kemuncak pada 17 ogos ini yang akan berlangsung di Dwn Canselor, UMS bermula pukul 6 ptg. Tiket2 Pesta Kaamatan telahpun diedarkan. Pelajar dan org luar juga dijemput hadir untuk memeriahkan suasana. Tiket - tiket boleh diperolehi daripada AJK2 Pesta Kaamatan atau anda terus ke foyer library untuk mendapatkannya.

negara aman makmur sejahtera,
rakyat berpadu kekal sentosa,
jalinan bangsa mengekalkan budaya,
1 malaysia capai bersama.

0 comments: