Saturday, August 8, 2009

FFM KE - 22 KOTA KINABALU, SABAH..

8 ogos, Kota Kinabalu - Tahun ini para penggiat seni tanah air terutamanya mereka yang bergiat dalam bidang lakonan dan penerbitan filem akan berkampung di Negeri di Bawah Bayu, Sabah bagi meraikan Festival Filem Malaysia (FFM) ke - 22. FFM yang berlangsung di Dewan Cancelor UMS kali ini bertemakan slogan 'Filem Malaysia Ke Persada Dunia'.
Tuan Yang Terutama negeri Sabah, Tun Datuk Seri Panglima Hj Ahmadshah bin Abdullah telah berkenan untuk hadir ke majlis yang penuh gemilang pada malam itu. Turut sama hadir ialah Menteri Penerangan Komunikai dan Kebudayaan, Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim dan ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Musa Hj Aman.








Liyana Jasmaay telah memenangi anugerah bagi kategori Pelakon Wanita Terbaik manakala bagi kategori lelaki dimenangi oleh Afdlin Sauki. FFM Kota Kinabalu pada tahun ini berlangsung dengan lancar dan semoga industri perfileman tanah air sentiasa maju ke depan dan penggiat seni tanah air terus berjuang dan berusaha untuk menghasilkan karya - karya bermutu. Semoga mereka yg bergiat dlm industri ini terus ikhlas dan setia berjuang tanpa mengenal erti putus asa mencipta hasil karya baru yang baik dan berkualiti untuk memartabatkan filem tempatan dan melonjakkannya hingga ke mercu antarabangsa setanding filem - filem antarabangsa.

filem malaysia ke persada dunia,
terus maju ke mercu tanda,
anak seni terus berkarya,
baik mutu juga hasilnya..

0 comments: